sidanomsims.blogg.se

Ny berättelse~

Kategori: Berättelse: Lenore & Alec

Ni vet det där mystiska slottet jag gjorde för några dagar sedan?
Jag har gjort en familj som bor där, som jag kommer göra en "berättelse" av. Men först ska jag berätta lite om familjen!
Huvudpersonen är Lenore:
 
Lenore är en 15-årig tjej som bor på slottet. Hon har ganska goth-aktig klädstil och en (åtminstone i början) väldigt dyster personlighet, vilket beror på att hon känner sig väldigt ensam och har gett upp hoppet om att få ett kul liv. Hon har aldrig träffat sin familj utan har blivit uppfostrad av barnflickan på slottet. För det mesta brukar Lenore stå och måla uppe i sitt torn, det är hennes absolut största intresse och hon är även mycket duktig på det.
 
Den andra viktiga personen är Alec (det gick inte att få någon bra bild på honom i spelarläget, så jag fick ta en i CAS-läget):
 
Alec är en ganska mystisk kille i 16-års åldern. Han har vanligtvis svarta eller grå kläder och bär alltid sin speciella ring. Han har ett egendomligt utseende med mörklila ögon och silverglänsande hår. Som person är han karismatisk och positiv, samt väldigt förstående, men han är också hemlighetsfull och avslöjar inte mycket om sin bakgrund eller vart han egentligen kommer ifrån. Alec är skicklig i strid och tränar ofta på kampsport. 
 
Familjen är tänkt att utspela sig någon gång på 1800 eller 1900-talet, i utkanten av den ständigt regniga staden Moonlight Falls. Jag hoppas ni kommer gilla berättelsen (som dock mest kommer bestå utav bilder). 
 
//Em ♥  
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Emma säger:
    2014-04-26 | 19:49:33

    Så kul!

    Svar: Kul att du tycker det! ;)
    sidanomsims.blogg.se

Kommentera inlägget här: